zaterdag 31 maart 2012

#wat niet mag#

Volgensmij mage je op een plein volgens de (ongeschreven) regels niet:

1: masturberen
2: wonen
3: je hondje in een magnetron drogen
4: je dode begraven
5: je eigen standbeeld plaatsen
6: in opdracht van de gemeente een standbeeld plaatsen.
7: heel hard roepen als het één minuut stilte is
8: een hele goeie verdwijntruc doen
9: alle dingen op het plein met elkaar verbinden (bijvoorbeeld met een stift of touw)
10: een enorme spiegel dwars over het plein zetten (zodat het plein er wél als een heel plein uit ziet, maar in feite bestaat uit een plein dat voor de helft echt is, en voor de andere helft uit de spiegeling van de eerste helft bestaat) EN IK KAN JE VERZEKEREN DAT MENSEN DAN VINDEN DAT JE DE (ONGESCHREVEN) REGELS OVERTREED!
11: het plein laten verdwijnen
12: op het plein een wormhole aanbrengen: http://www.youtube.com/watch?v=q80jDVBWIKI&feature=related

Succes Mirte




From:---
To: ---
Subject: Fw: vraag voor mijn onderzoeksproject
Date: Mon, 12 Mar 2012 10:52:33 +0100


Dag mensen,
Als jullie tijd en zin hebben zou Mirte het fijn vinden als jullie haar vraag zouden kunnen beantwoorden, liefst deze week inleveren!
gr Mirjam.
Ongeschreven regels op een plein;
----- Original Message -----
From:---
Sent: Sunday, March 11, 2012 5:23 PM
Subject: vraag voor mijn onderzoeksproject

Beste allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, of jullie ergens over na willen denken.

Ik zit in mijn eindexamenjaar en een onderdeel daarvan is een onderzoeksproject.
Mijn onderzoeksproject gaat over het volgende:
Ik wil het hebben over de hoeveelheid regels om ons heen. Ik wil dit laten zien, doormiddel van een plek, te kiezen waar ik alle regels, die op die plek van toepassing zijn, op zoek. Denk daarbij aan elke situatie, functie en materiaal van deze plek. Deze regels wil ik omzetten in ‘sterretjes’, disclaims, op de plek. Doormiddel van disclaims maar ook doormiddel van regels extra te benadrukken, laten zien wat er mag en wat er niet mag, het onthullen van de regels, waardoor je de verscheidenheid en hoeveelheid van regels in je omgeving ziet. De hoeveelheid regels laten zien op twee verschillende manieren, doormiddel van situaties omzetten in disclaims, die aangeven waar de aanbieder niet voor verantwoordelijk gehouden kan worden. Aan de andere kant alle regels, wet- en regelgeving, zoals ze zijn plaatsen bij datgene waar het om gaat. En ook sommige ongeschreven regels, regels die je met gezond verstand al zou toepassen, weergeven, omdat daar wel regels achter zitten die misschien vanzelfsprekend zijn geworden maar door deze ook te vermelden zie je de hoeveelheid van alle regels bij elkaar.

Ik heb gekozen om dit onderzoek toe te passen op het plein de Neude in Utrecht.
Mijn vraag aan jou is of je 10 ongeschreven regels in de openbare ruimte, denk aan een plein, wil mailen naar mij
Denk bijvoorbeeld aan: in een beeld klimmen, vuil deponeren, alcohol nuttigen enz.
(vaak zijn hier ook regels voor in de wet, maar je mag opschrijven wat jij denkt dat regels zijn die ongeschreven zijn)
Door het aan verschillende mensen te vragen hoop ik een completer beeld te creëren.

Ik hoop op je medewerking.

gr. Mirte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten